6 nimmt!

Sub acest titlu cabalistic, in care ti se poticneste limba si pe care l-am pastrat in limba originala, adica germana, se ascunde Take 6 sau Take 5 sau Jocul cu Văcuţe (asta e numai la mine in casa) sau cum vreti sa-i ziceti, un joc simplu, cu carti numerotate de la 1 la 104.

Fara sa fiu snob, ma uit la premiile luate de un boardgame, pentru ca sunt un bun indicator, in opinia mea, iar la 6 nimmt! am constatat ca are un Mensa Select la activ. Experientele mele cu jocuri evidentiate de aceasta adunare a oamenilor mult prea inteligenti au fost placute, asa ca asta a fost un argument suficient sa il incerc.

In 6 nimmt! jucatorii primesc cate 10 carti, iar la masa sunt asezate alte 4. La fiecare tura, jucatorii trebuie sa plaseze carti mai mari decat ultimele din sirurile care se formeaza. Cine pune a sasea carte in sir e nevoit sa le ia pe celelalte cinci si colecteaza punctajul negativ reprezentat de numarul capetelor de vacute inscriptionate pe ele, care variaza (exista cartile simple, cele care se termina in 5 si au 2 vacute, cele care se termina in 0 si au 3 vacute etc.). Regulile ii obliga pe jucatori sa plaseze cartile de cele cat mai apropiate ca valoare, iar daca nu au carti mai mari decat ultimele dn siruri, sunt nevoiti sa umfle un sir la alegere. Dupa ce unul sau mai multi dintre jucatori ajung la 66 de vacute luate, cel care are cele mai putine castiga.

6 nimmt! este un joc simplu de explicat (regulamentul e cam ce v-am spus eu mai sus), simplu de jucat si foarte distractiv, daca reusiti sa treceti peste frustrarea inevitabila ca, oricat de bine v-ati face strategia si ati calcula probabilitati, tot se gaseste cate cineva sa va dea planurile peste cap.

Eu l-am indragit si pentru ca a prins si doua persoane la care nu m-as fi asteptat: mama si tata. De Antike sau Dominion n-a fost chip sa ii apropii, dar acest joculet cu numere i-a captivat si i s-au daruit cu atata pasiune ca au devenit adversari de temut. Iar mama, profesoara de romana si fire visatoare, ne si explica strategiile ei, atunci cand ii ies, bineinteles🙂.

Surse fotografii: BoardGameGeek; cutia.ro

3 comments so far

  1. […] in casa) sau cum vreti sa-i ziceti, un joc simplu, cu carti numerotate de la 1 la 104. Fara […] Ultimele articole despre 1 Posted in NEWS Tags: nimmt « IPJ Constanta bate palma cu CJC pentru Sectia 5 You can […]

  2. Claudia on

    Super joc! Deja la noi acasa putem sa ii spunem „pauza de 6nimmt”:))))
    Pacat ca nu prea reusesc eu sa castig cand se joaca in mai multi:P. Imi place ca pe cat e de simplu, pe atat e de antrenant! sunt curioasa cum ar arata un joc in 10 (nr maxim in care se poate juca). Cred ca ar curge cu vacute rau de tot!

  3. Radu on

    Foarte interesant… se poate juca in multi, se poate lua in excursii


Lasă un răspuns

