Dominion – file de poveste (6)

Tanara se opri pe langa ghizdurile fantanii, arunca o moneda, cazu in genunchi si incepu sa se jeluiasca:

– Nu mai pot, scapa-ma, fantana fermecata! Nu mai suport o zi, un ceas acasa. Cand mama era pe patul de moarte, m-a pus sa-i promit ca ma voi marita fecioara. N-am pregetat, ca sa ii alin ultimele momente, stiind ca tata e ocupat cu negustoria si ca lipseste mult de acasa. Numai ca mama l-a chemat si pe el si, fara sa fiu si eu de fata, l-a pus sa promita acelasi lucru.

Nu mult dupa ce mi-am luat ramas bun de la maicuta mea draga, m-am pomenit ca tata mi-l prezinta pe el. Pe cel mai odios, dezgustator, infam om pe care mi-a fost dat sa intalnesc pana acum. Tata mi-a spus ca va avea grija de mine, iar eu m-am bucurat la gandul ca n-o sa ma mai preocup de lectii si teme, pentru ca le va face el. Numai ca, de a doua zi, s-a infatisat la usa iatacului meu cu noapte-n cap si nu s-a lasat pana nu m-am trezit. Mai groaznic a fost ca mi-a pretins ca acesta sa fie ora mea de desteptare din acel moment. Eu, care dormeam cat voiam si pana la amiaza, cateodata!

Nu mai vorbesc ca ma obliga sa invat latina, sa cant la lauta si sa brodez, spunandu-mi ca acestea sunt darurile cele mai de pret ale unei viitoare doamne respectabile. Cand, dupa rugaminti si lacrimi, am reusit sa il induplec pe tata sa ma lase la Dansul Voinicilor, care are loc in targul vecin, in fiecare luna, dusmanul meu a cerut in mod expres sa ma insoteasca. La dansul acela participa numai barbati frumosi, pe spranceana. Dar n-am reusit sa intru decat cu unul, caruia i-am strecurat un biletel, pentru ca nenorocitul meu protector nu mi-a ingaduit sa stau decat in preajma unor fete de varsta mea, Iar cand acestea au inceput sa mai spuna una, alta, de cutare si cutare barbat, m-a luat iute si mi-a spus ca se facuse ora de plecare.

Cel pe care il ochisem era frumos ca soarele si ii scrisesem in biletel sa ne intalnim peste cateva zile in catunul de cocioabe de langa conacul nostru. Acolo sunt numai amarati care traiesc din mila tatalui meu, asa ca nu ma temeam ca ma vor da un vileag, pentru ca si-ar fi primejduit si bruma de hrana pe care o primesc. Am batut la usa unei cotoroante pe care o stiu, pentru ca m-a descantat si mi-a citit in palma de mai multe ori, spunandu-mi de cate ori o sa ma marit. I-am poruncit sa ma lase singura si sa il conduca la mine cand va ajunge. N-a trecut un sfert de ceas si am auzit tipete de prin catun. Cerberul meu si cativa slujitori daramau cocioabele una dupa alta, ca sa ma gaseasca. De teama sa nu ramana fara salase, trentarosii aia i-au aratat unde sunt pana la urma.

Daca esti fermecata, ajuta-ma sa scap de acest om care ma nefericeste cu zi ce trece…

Intre timp, un om inalt, cu privirea binevoitoare, dar ferma, astepta respectuos ca tanara sa-si termine jelania. Cand aceasta s-a oprit din smiorcait, a tusit discret si a spus politicos:

– Domnita, ma asteptam sa te gasesc aici. Te astepata o cina pe cinste si, dupa, lauta si Metamorfozele lui Ovidiu.

Tanara se uita la el cu ura si marai:

– Bine, vin.

1 comment so far

  1. Melcul atomic on

    Scuze ca scriu aici… interesat/a de un schimb de link ?
    Merci fain🙂
    http://melculatomic.wordpress.com


Lasă un răspuns

