Intertextualitate

Cand scriam despre Machi si pomeneam si niste romane, mi-am dat seama ca boardgame-urile imi plac si pentru ca se coreleaza in mintea mea cu alte forme de exprimare a realitatii, precum cartile sau filmele. Asa ca mi-a venit ideea de a face scurte treceri in revista ale unor astfel de forme de cultura, scrise sau audiovizuale, care sa intregeasca aventura intelectuala pe care aceste jocuri o ofera.

Evident, nu am pretentii de exhaustivitate, asa ca astept sugestii si din partea voastra🙂.

Pentru inceput o sa ma refer la Monopoly si la Power Grid impreuna, pentru ca, desi diferite ca modalitate de joc, ambele se refera la universul economic si la competitivitate. Pana sa imi aduc aminte de vreun roman care sa se lege cat de cat de tematica lor, am rememorat constatarea despre cate interpretari ale Artei razboiului de Sun Tzu, legate de negociere sau marketing, am vazut prin librarii. Asa ca recomand sa le lasati deoparte si sa cititi originalul, pentru ca merita.

Pe partea de beletristica nu mi-au venit foarte multe lucruri in cap, decat un roman destul de putin cunoscut, dar excelent scris: Miliardarul de Michel de Saint Pierre. Viata personala a personajului principal se imbina cu cea nemiloasa a afacerilor, rezultand concluzia ca nu poti sa le ai pe toate, dar merita sa incerci.

Comeback de Martin Puris e o colectie de studii de caz despre manageri care au contribuit decisiv la redresarea companiilor lor, aflate in situatii de la delicate in jos. Tipologiile umane prezentate si strategiile utilizate sunt o sursa consistenta de idei asupra carora antreprenorii pot reflecta.

Filme despre afaceri si negocieri exista cu duiumul, dar cel asupra caruia memoria mea revine in mod constant este Wall Street, regizat de Oliver Stone si cu Michael Douglas in rolul vietii lui.

No comments yet

Lasă un răspuns

