Power Grid

Desi Dominion este stapanul inimii mele, n-am incotro decat sa recunosc ca Power Grid este cel mai inchegat dintre toate boardgame-urile pe care le-am incercat pana acum. De asemenea, este cel pe care il recomand cu staruinta ca alternativa pedagogica la foarte ponositele metode prin care este predata economia in zilele noastre.

Cand joci Power Grid, devii manager si finantist. Cumperi uzine care produc energie, materii prime pentru a le alimenta si iti extinzi reteaua in care o distribui. Cine furnizeaza energie unui numar mai mare de orase, castiga. Dar nu va imaginati ca jocul este o simpla cursa de acumulare. Cele trei faze din Power Grid se impletesc intr-un asa hal, incat sa nu va mirati daca neuronii va vor fi dezorientati, nestiind incotro s-o ia mai intai.

Bugetul. Ati mai auzit cuvantul acesta, nu? Foarte des este invocat la inceputul anului, cand alesii poporului se fac ca il lucreaza pentru a asigura propasirea natiunii. Dar voi? Va calculati veniturile si cheltuielile astfel incat, dupa ce trageti linia, sa nu hotarati sa sariti peste intretinerea pentru luna in curs? Sau spargeti jumatate din salariu instant si apoi trageti de restul pana la urmatoarea chenzina?

Indiferent ce apucaturi aveti, soarta va fi nemiloasa cu voi daca modul cum va organizati bugetul este defectuos. N-am reusit sa va descurajez deja? Atunci va invit sa cititi mai jos ce ati mai avea de facut ca sa ajungeti baietii cei mai destepti din energie:

– deprindeti psihologia licitatiei atunci cand cumparati uzinele; sa plusezi cand simti ca se poate, sa blufezi, sa te opresti atunci cand adulmeci o capcana, sa te infranezi, traind cu speranta ca va aparea ceva mai bun, sunt doar cateva dintre trairile pe care le veti incerca in poate cea pasionanta parte a jocului

– va asigurati ca nu duceti lipsa de materii prime si chiar ca aveti rezerve pentru vremuri de scumpatate; componenta aceasta din Power Grid, in care preturile la combustibili fluctueaza in functie de cerere, e cea in fata careia nu incetez sa ma minunez, din cauza inteligentei si simplitatii cu care este construita

– va calculati la centima banii pentru extinderea retelelor

– mirositi de departe adierea schimbarii de directie, cauzata si de situatia de pe piata resurselor

– constientizati ca strategia Gabrielei Szabo, de a sta in pluton pana aproape de linia de sosire, cand urmeaza un sprint castigator, e aplicabila si in alte domenii

– intelegeti ca pozitia de lider pe o piata are avantajele ei, dar nu e intotdeauna foarte comfortabila

Recomandare: incercati sa aveti pe cineva care sa nu joace, dar sa indeplineasca sarcinile administrative, gen impartitul banilor sau plasarea noilor resurse, pentru ca presupun multa atentie si v-ar distrage.

Intamplarea a facut sa ajung sa lucrez cu cativa manageri de la o mare companie care distribuie energie electrica. Nu mici mi-au fost suprinderea si bucuria sa descopar in biroul unuia dintre ei un joc Power Grid. Daca la un asemenea nivel acest boardgame este luat in serios, e semn ca nu strica sa ne opintim si noi mintea cu el.

5 comments so far

  1. linguaprof on

    Poate ducem niste cursanti in Grecia si facem o saptamana de Board Games Business English, ce zici?

  2. iulianf on

    Dupa cum ti-am mai impartasit, de mult am o astfel de idee in stare embrionara:).
    Totusi, Grecia mi se pare cam departe, iar o saptamana prea mult. Undeva la noi, la munte, 3-4 zile mi se pare experienta optima.

  3. omucu on

    am jucat si eu de cateva ori si imi place, desi simt ca nu l-am aprofundat cum trebuie (am jucat doar cat sa invatam regulile, n-am apucat sa vedem si strategii). oricum, voi mai juca🙂

  4. […] inceput o sa ma refer la Monopoly si la Power Grid impreuma, pentru ca, desi diferite ca modalitate de joc, ambele se refera la universul economic si […]

  5. […] sa constientizezi ce inseamna managementul unui proces. Cu toate acestea, lipseste naturaletea din Power Grid, iar imbracamintea cu iz tropical (tematica, designul tablelor si pieselor de joc) nu poate ascunde […]


Lasă un răspuns

