Dominion – file de poveste (3)

Solul astepta nerabdator ca minerul sa se hotarasca odata.

Acesta scoasa din zdrentele care ii acopereau trupul doi bulgari de arama, ii cantari in mana si alese unul pe care il inveli intr-o hartie mototolita, pe care apoi o lega cu grija. Ii intinse solului cealalta bucata de minereu si ii spuse:

– Uite si plata. Ai grija sa ajunga in mana ei, rogu-te!

– Da, da, spuse trufas mesagerul si ii intoarse spatele.

Era frumoasa. Avea acea frumusete cruda care inrobeste inimile barbatilor si le sfarma. Se plimba prin curtea conacului, aplecandu-se spre cate o floare si ridicandu-si usor poalele rochiei de matlaz. Servitoarea veni in graba, se inclina si vorbi fara sa-si traga sufletul:

– Domnita, ati primit un ravas. E si ceva inauntru, iar omul care l-a adus a spus sa nu il las decat in mainile voastre.

– Da-l incoace.

Il desfacu si descoperi un bulgare de arama, pe care cineva incercase din rasputeri sa il curete de pamant. Scrisul de pe hartia mototolita era tremurat, iar litererele stangaci scrijelite.

Preafrumoasa stapana,

Iarta-mi indrazneala de a-ti scrie. Acum doua ierni il insoteai pe tatal domniei tale in oropsitul nostru sat. M-am incumetat a ma apropia prea mult, fermecat de chipul tau de inger si preaputernicul vostru tata a poruncit sa fiu biciuit. Era iarna si nici nu mai stiu de ce sufeream mai mult: de frigul muscator sau de cnutul care imi zdrelea spatele.

Atunci s-a vadit ca numai chipul, ci si inima-ti sunt de inger. Ai staruit pe langa tatal tau sa fiu iertat si ai poruncit ca ranile sa imi fie oblojite.

Viata in mina e grea. Intri in maruntaiele pamantului si nu stii daca o sa te mai intorci. Dar eu rezist cu icoana chipului tau in minte. Nu stiu cate ierni imi mai e dat a traiesc. Dar nu am vrut sa-mi aflu sfarsitul fara a-ti aduce intr-un fel multumire pentru bunatatea pe care ai aratat-o unui om sarman.

Fie ca soarta sa-ti surada de-a pururi, preafrumoasa stapana!

Zambi. Se uita la bulgarele de arama si i-l intinse servitoarei care astepta rabdatoare:

– Du asta aramarului si spune-i sa-mi faca niste cercei frumosi.

No comments yet

Lasă un răspuns

