Antike

Antike e un joc cu un cadru antic, dar cu o structura nemteasca. Spre deosebire de boardgame-urile americane, cele germane tind sa elimine factorul hazard si sa lase totul in sarcina intelectului si abilitatii jucatorului. Evident ca o astfel de provocare nu poate decat sa fie benefica.

Atmosfera de antichitate e generata de o harta mare care ofera o perspectiva geografica destul de exacta asupra civilizatiilor importante ale epocii; motiv de mandrie nationala – apar Napoca si Tomis. Populata cu figurine, iti da o senzatia de putere demiurgica si alimenteaza ambitia de a te vedea cucerind-o sau stapanind-o prin superioritatea factiunii tale. Pentru aceasta insa, e nevoie sa intelegi si sa aplici anumite lucruri:

– urmand algoritmul sistemului rotativ de mutari, sa iti atingi obiectivele cu minim de cheltuieli si maxim de castig

– sa iti elaborezi o strategie coerenta si sa fii pregatit sa o schimbi cand situatia o va cere

– sa constientizezi ca, oricum ar fi, la un moment dat, nu vei putea ocoli lupta

– constientizand asta, sa iti dai seama ca e mai bine sa iei tu initiativa, decat sa o ia altii pe seama ta

– sa negociezi sfere de influenta, avand insa in minte ca, in final, nu poate fi decat un singur castigator

– sa patrunzi esenta dictonului „Divide et impera”

– sa deslusesti importanta pe care o au resursele in orice confruntare si sa intelegi ca a-l priva pe celalalt de accesul la ele poate fi cheia spre victorie

– sa nu iti pierzi speranta, chiar si cand atunci cand lumea intreaga este impotriva ta (asta e o situatie pe care am incercat-o pe propria piele).

Daca mai aveti si rabdarea necesara si ghinionul ca printre voi sa se afle un pasionat de istorie, Antike poate deveni si un mod excelent de a va familiariza cu personalitati si evenimente marcante ale antichitatii.

10 comments so far

  1. Di Adi on

    Nu am jucat acest boardgame decat o data (din cate imi amintesc) si doar in doi, insa mi-a lasat o impresie buna. Conform Adiometrului are nota 8.

  2. iulianf on

    Am uitat sa-ti spun in comentariile anterioare ca gaselnita ta cu Adiometrul este bestiala.
    Ma scuteste de a mai implementa eu vreun sistem de notare🙂.

    Cat despre Antike, stai sa vezi cat de palpitant e in mai multi.

  3. Claudia on

    Este un super joc. Mi-a demonstrat ca mai am de lucrat la capitolul elaborare de strategii viabile:P. Sunt curioasa cum a r fi in mai mult de 4 jucatori.

  4. iulianf on

    Eu am jucat in 5, dar impresii concludente nu prea am, pentru ca eram in faza in care ii invatam regulile.
    Imi imaginez totusi ca in 6 (numarul maxim de jucatori) e cel mai distractiv.

  5. alex m on

    In curand o sa-mi faceti o pofta nebuna de astfel de jocuri, curiozitatea mea crescand exponential cu fiecare nou joc de care aflu, tinand cont ca eu am ramas la stadiul Monopoly, care inca-mi aduce satisfactii, totusi, si pe care sper sa-l joc peste 40 de ani, cu nepotii😀.

  6. Serban Ionescu on

    Ioi, cand aveti timp sa va jucati? :))
    Abia astept sa faca fiu-meu 18 ani, si apoi joc si eu.. (acum are 1 luna si un pic..).. :)))

  7. iulianf on

    :))) Sa-ti traiasca!
    Eu zic ca dupa ce-l dai la scoala, poti sa-l introduci in sistem.
    Cine stie, poate ne da lectii :)))).

  8. […] civilizatiei, Mari capitani ai lumii antice, Oliver Stone, Ovidiu Drimba, Salammbo, Spartacus | Antike e un joc care se intinde, spatial si temporal, prin personajele care trebuie castigate, pe o bucata […]

  9. […] istorie antica, joc de dezvoltare si diplomatie, joc de strategie, personalitati ale lumii antice Antike e un joc cu un cadru antic, dar cu o structura nemteasca. Spre deosebire de boardgame-urile […]

  10. […] l-am indragit si pentru ca a prins si doua persoane la care nu m-as fi asteptat: mama si tata. De Antike sau Dominion n-a fost chip sa ii apropii, dar acest joculet cu numere i-a captivat si i s-au daruit […]


Lasă un răspuns

