Monopoly

Nu poti sa te apuci sa scrii despre boardgame-uri, fara sa faci o mica reverenta catre cel mai cunoscut dintre ele, Monopoly.

Dupa ce lucrurile au mai evoluat si s-a ajuns la jocuri care, de exemplu, recreeaza atmosfera celui De-al Doilea Razboi Mondial pe harti cat mesele, s-au gasit destui care sa strambe din nas la Monopoly, argumentand ca e simplut si mai mult de noroc.

Ceea ce este o nedreptate, pentru ca, desi hazardul are un rol important, batranul joc ofera totusi o experienta placuta si cu destule beneficii:

– te antrenezi in gestiunea propriilor fonduri

– inveti sa te dezvolti gradual, pastrand insa rezerve pentru eventuale situatii de criza

– iti dezvolti abilitatea de a calcula probabilitati si de a-ti organiza teritoriul in asa fel incat sa minimizezi sansele de a te ruina (trecand peste vreo proprietate cu hotel, de exemplu) si sa le maximizezi pe cele prin care adversarii isi lasa avutiile in mana ta.

– exersezi negocierea din diverse ipostaze: de pe pozitii de forta sau de slabiciune, presat de timp sau avand suficient la dispozitie sau, pur si simplu, blufand – stiu ca e cinic ce spun, dar e o abordare🙂.

Nu in ultimul rand, placerea de a juca Monopoly e generata si de fiorul inimitabil pe care il ofera niste zaruri rostogolindu-se.

9 comments so far

  1. Di Adi on

    Conform Adiometrului, Monopoly are nota 5.5 (si nu mi se pare nedrept, asa cum ai scris in articol) Nu ii neg valoarea istorica, dar nu m-as mai putea juca asa ceva decat cu niste copii care nu sunt inca la scoala. Este un Family Game, cu reguli usor de explicat si usor de jucat, care poate strange in jurul mesei si bunicul si nepotelul.

  2. iulianf on

    Of, Di Adi, ai uitat ca, parca mai ieri, veneam pe la tine si imi aratai, entuziasmat, acest joc.
    Eu l-am jucat relativ de curand si nu am simtit ca s-ar fi invechit, astfel incat sa il infierez atat de vehement pe cat o faci tu.

  3. […] inceput o sa ma refer la Monopoly si la Power Grid impreuma, pentru ca, desi diferite ca modalitate de joc, ambele se refera la […]

  4. […] continuarea pe Teoria jocului. Lasă un […]

  5. alex m on

    In sfarsit l-ai mentionat.🙂
    M-asteptam sa fie printre primele boardgame-uri comentate, dat fiind faptul ca e … printre primele de care stim noi cel putin.
    Chiar imi pierdusem speranta ca-l vei aborda😀.
    Ma bucur totusi ca ai facut-o.
    E un veritabil octogenar si merita respectat, cred eu.🙂

  6. iulianf on

    Alex, asta a fost chiar primul dintre boardgame-uri pe care l-am prezentat, pentru ca nu puteam sa ignor faptul ca a fost primul pe care l-am jucat.
    Insa, numai de curand mi-a venit ideea de a-mi populariza articolele despre jocuri pe blogul personal; de aceea l-ai descoperit tocmai acum😛.

  7. alex m on

    Corect. Am dat inapoi la older posts si l-am gasit.
    Problema cu blogurile astea e ca n-au motor de cautare intern, local cum ar veni, ca atunci cand vrei sa cauti un anumit subiect sau anumite comentarii, sa o faci dupa cuvintele cheie, sa nu bajbai sau sa pui intrebari la care s-a raspuns (cum s-a-ntamplat si cu Wall-e de care scrisesei cu cateva luni inainte de-a te-ntreba eu😀 )

  8. iulianf on

    Observatia ta referitoare la motoarele de cautare interne la bloguri e foarte buna, asa ca m-am uitat in setarile de WordPress si am instalat pe bara din dreapta si asa ceva.
    De acum incolo poti sa controbai prin blogul meu fara probleme🙂.

  9. alex m on

    :)))) foarte bine


Lasă un răspuns

